Pengalaman tangkap ayam

Ini ada cerita pelik sikit. Cerita kali ini berkenaan pengalaman saya tangkap ayam. Ye! tangkap ayam. Kawan-kawan tentu hairan macam mana dekat rumah saya ada ayam. Memang betul kawasan rumah saya tiada siapa yang pelihara ayam, tapi ayam yang saya hendak ceritakan ini ialah ayam liar yang tersesat masuk kawasan perumahan di sini.

Apabila saya nampak ayam itu masuk pagar rumah saya, saya pun terus kejar tetapi tak dapat tangkap. Kemudian saya panggil kawan saya sebelah rumah, nama dia Ashraf untuk bantu tangkap ayam tersebut. Kami beramai-ramai kejar ayam itu hingga penat. Akhirnya kami berjaya tangkap ayam liar tersebut. Lepas tangkap ayah kata saya kena lepaskan semula ayam terebut kerana dia hendak hidup bebas. Jadi saya pun lepaskan semula ayam itu. Lepas kejadian itu saya tidak pernah nampak lagi ayam  tersebut. Itulah kisah saya tangkap ayam.

ini gambar saya dan ayam serta sahabat saya Ashraf dan adiknya Adam

Leave a Reply

