Melawat muzium negeri Kelantan

Ayah kata kalau kita suka melawat muzium, nanti kita dapat banyak tahu tentang sejarah hidup setempat. Baru-baru ni ayah bawa saya ke muzium negeri Kelantan. Sebenarnya kat Kota Bharu ni ada banyak muzium. Ada muzium Islam, ada muzium sultan, ada muzium perang dan beberapa lagi. Di muzium ini saya dapat lihat pelbagai barangan

Saya sedang dengar cerita wayang kulit

ini watak wak Dogol dalam cerita wayang kulit

Masa di muzium ini saya dapat tengok pelbagai alat kesenian Kelantan. Ada rebana, kertuk, gasing dan wau. Tapi yang paling saya suka adalah wayang kulit. Kawan-kawan pernah tengok wayang kulit…..?

Leave a Reply

